Blog Layout

Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Onze week; Mei vakantie! Uitstapjes, ijs en een nachtje hotel

Zo... de eerste week van de Mei vakantie vloog voorbij! (Hoe kan het ook anders). We besloten om deze vakantie niet op vakantie te gaan, omdat Dustin sowieso moest werken. Uiteindelijk had hij vorige week toch onverwachts een aantal extra dagen vrij, heerlijk! We genoten dus met zijn vijven van de eerste week vakantie. En we deden genoeg; een dagje weg, een nachtje naar een hotel, ijsjes eten... echt vakantie dus! Kijk je mee?

Maandag beginnen we de vakantie lekker rustig. Dustin moet deze dag wel werken, hij gaat daardoor op tijd de deur uit. Wij blijven lekker hangen in onze pyjama's en zo doen we lekker rustig aan... wat rommelen in huis, de was... in de middag wandelen we naar de ijssalon waar Sofie en Thijs een lekker ijsje uitkiezen. Sara wilde liever een milkshake en die halen we bij de snackbar. We wandelen in het zonnetje weer terug.

Maandagavond kunnen we na het avondeten voor de eerste keer lekker buiten koffie en thee drinken. De kinderen spelen nog lekker met buurtkinderen en wij genieten van de koffie en thee... uiteindelijk kwamen er nog veel meer mooie dagen, maar dat wisten we toen nog niet zeker.

Dinsdag willen we naar het grotere winkelcentrum om te kijken of we kunnen slagen voor een feestje binnenkort. Ik vertelde in het vorige weekoverzicht al dat ik helaas nog niet geslaagd was voor een jurk... We zijn eigenlijk van plan om wat vroeg te gaan, maar Thijs slaapt lekker uit, dus het wordt iets later. Geen probleem, daar is het vakantie voor! Uiteindelijk zijn we binnen een uur klaar. We slagen allemaal voor kleding en de meiden voor nieuwe sandalen... dit is mijn jurk, een mooie blauwe kleur, ik vindt hem prachtig!

En nog even een "aan" foto. Ik maakte de foto even snel op 1van de kamers van de meiden, dus let niet op het bed waar ze net gespeeld hadden, haha! Maar ik ben er blij mee.

Dinsdagmiddag maak ik deze heerlijke aardbeien smoothie! Het is zo'n heerlijke zonnige dag, dus hij smaakt extra lekker! Ook de video kwam al online, dus als er weer een zonnige dag komt probeer hem dan eens uit!

Dinsdag is meteen een heerlijke dag en we eten voor het eerst buiten dit jaar! We besluiten om de bbq aan te steken en genieten van een broodje hamburger, frietjes en salade...

Na het eten breng ik Thijs snel weg voor honkbal. Zijn trainingen gaan in de vakanties door, je kunt aansluiten als je wilt en uiteraard heeft hij er wel zin in. Hij neemt nog snel een marshmallow en we kunnen gaan... daarna drink ik lekker thee waarbij de meiden ook nog s'mores maken.

Woensdag gaan we een dagje op pad. We gaan samen met opa en oma naar Pantropica. We stappen vroeg in de auto en zijn er lekker op tijd. Eerder heette dit park de orchideeënhoeve en zijn wij er op uitnodiging eens geweest. De kinderen vonden het toen al erg leuk en Thijs is er later nog een keer geweest. Nu gingen wij ook weer en het was weer heel erg leuk! Het was wel een warme dag en binnen wordt het dan goed warm, maar we genoten...

Er zijn heel veel dieren te zien, er is een mega grote binnenspeeltuin voor de kinderen en een prachtige vlindertuin. Wij keken weer onze ogen uit.

Na het eerste gedeelte hielden we even pauze met koffie / iets te drinken en wat lekkers. De kinderen kozen voor een mierzoete donut en wij voor een lekkere muffin.

We zagen ook nog een jungle show, waar we een echte slang en grote vogelspin konden zien en de kinderen konden verschillende dieren voeren. De dag was enorm geslaagd!

Donderdagochtend ging ik nog even aan het werk en daarna was het tijd om de koffers in te pakken. Sofie en ik gingen samen een nachtje weg. Wij doen dit omstebeurt met de kinderen, zodat ze echt even 1 op 1 tijd met ons hebben. Nu was ik samen met Sofie aan de beurt. We hadden overdag ook echt geluk met het weer. We gingen op tijd de auto in en gingen eerst eens wat winkeltjes bekijken, daarna was het tijd om naar het hotel te gaan en in te checken.

Natuurlijk vroeg dat warme weer ook om een lekker ijsje. Ik ben meestal niet zo'n fan van allemaal aparte smaken, maar deze keer nam ik ook. Ik koos van mon Chou.. lekker romig ijs met kersen en Bastogne koekjes, heerlijk!

Daarna sloeg het weer snel om... we zaten precies in het stukje Nederland waar het enorm tekeer ging met regen en onweer. Tijdens het avondeten was er ook enorm veel regen, balen! Maar... ons hotel had ook een heerlijk zwembad, dus wij vermaakten ons verder binnen.

De volgende ochtend zaten we al vroeg aan het ontbijt. Ook 's nachts had het enorm geonweerd, dus we schrokken regelmatig wakker van de harde klappen. Nou ja, dat kan gebeuren natuurlijk! Het is dan extra fijn om in een groot hotelbed te liggen... het ontbijt was in buffetvorm en hoewel deze foto niet de mooiste is, was het erg lekker.

Na het ontbijt wilde Sofie nog een keer zwemmen, helemaal prima. We hadden het zwembad voor ons zelf en tussendoor konden we even bellen met het thuisfront, waar ook alles goed ging. Op deze foto is het nog zonnig, maar helaas begon het daarna te regenen. We besloten om de rest van de dag wat binnen activiteiten te ondernemen. We gingen samen nog naar een kringloopwinkel en deden een bezoekje aan een tuincentrum. Daarna was het tijd om weer richting huis te rijden.... met mooie herinneringen op zak.

Thuis kregen we extra veel kopjes van Bobby, die ons vast ook wel een beetje had gemist. De rest van de dag deden we rustig aan... even wat boodschappen, spelletjes en lekker binnen, want het regende hier inmiddels ook. Sofie ging vroeg naar bed en kon zo even lekker bijslapen.

We vliegen meteen door naar zondag. Zaterdag waren we druk bezig met inpakken voor een reisje over een paar weken... dat klinkt een beetje gek, maar onze bagage ging vast mee met familie. Dus inpakken en alles even langs brengen. 's avonds zaten we voor de televisie voor de 2 minuten stilte en zo sloten we de dag af.

Zondag moest Dustin weer aan het werk en zondag is inmiddels wel een beetje onze vaste hapjes dag. We zetten de tafel vol met hapjes en lekker eten maar! Ik maakte ook deze keer weer de makkelijke knoflookbroodjes. Sara rolde het deeg uit en ik bakte de broodjes in de pan, ze waren zo gemaakt!

Sara vond haar bord er zo goed uitzien dat ze vroeg of ik een foto kon maken... nou, prima! Kunnen jullie meteen zien wat voor hapjes wij verder allemaal hadden, haha!

En nu gaan we de tweede vakantieweek in. Deze week moet Dustin wel gewoon zijn dagen werken, maar er staan nog genoeg leuke dingen op de planning. We gaan naar een leuke speeltuin voor de meiden, we gaan naar het tuincentrum voor wat laatste dingen voor de moestuin, gaan naar de bioscoop, de auto mag nog een keer naar de garage en Thijs heeft in het weekend alweer een honkbal wedstrijd... Maak er een mooie week van allemaal!

Recept; Blauwe bessen cake
door Doortje 17 mei, 2024
Vandaag delen we het recept voor deze heerlijke blauwe bessen cake
Gewoon tevreden zijn met wat je hebt, 5 handige tips
door Doortje 16 mei, 2024
Gewoon tevreden zijn, dat klinkt zo simpel... maar dat is het vaak niet. Vandaag geven we 5 tips
Onze week; Tweede week Mei vakantie, zon, moestuin en moederdag!
door Doortje 14 mei, 2024
Wat hadden we weer een lekkere vakantieweek voor de kinderen. Kijk je mee?
Recept; Soepstengels met chocolade
door Doortje 11 mei, 2024
Deze heerlijke zoete snack is ideaal op feestjes; soepstengels met chocolade! Wij delen het recept.
Goedkoop genoeg groenten eten, zo doe je dat!
door Doortje 09 mei, 2024
Genoeg groenten binnen krijgen is heel belangrijk voor je gezondheid. Maar de boodschappen worden duurder, dus hoe houd je het een beetje betaalbaar?
Recept; Aardbeien smoothie
door Doortje 04 mei, 2024
Vandaag delen we het makkelijke recept voor deze heerlijke aardbeien smoothie!
Op deze vaste lasten kun je meteen besparen
door Doortje 02 mei, 2024
Besparen op je vaste lasten, van verzekeringen tot mobiele telefonie. Besparen kan altijd
door Doortje 30 apr., 2024
Onze week; Heel veel lekker eten, karate en de vrijmarkt
Recept; S'mores chocolaatjes
door Doortje 27 apr., 2024
Een heerlijk nieuw recept voor de s'mores liefhebbers! Zoet en krokant...
Zo stel je een comfortabele outfit samen
door Doortje 26 apr., 2024
Een fijne en prachtige outfit, hoe stel je die samen? Wij geven tips! (gesponsord artikel)