• Titel dia

Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Game review; Mario golf super rush (switch)

Vandaag vertelt Dustin jullie weer over een nieuwe game voor de Nintendo switch! Hij is samen met Thijs aan de slag gegaan met het nieuwe spel; Mario golf super rush.

Alweer een bekende game van Mario van eerdere platforms, Mario Golf (Super Rush).

Eerlijk gezegd had ik nooit eerder Mario Golf gespeeld, maar deze release leek me toch erg leuk en ook Thijs had hem al voorbij zien komen. We zijn er mee “aan de slag gegaan” ;) en vinden deze game erg leuk. De eerste keer dat Thijs speelde wist hij niet of hij hem echt leuk vond. Hij speelde het onderdeel “standaardgolf” en dit is niks anders dan traditioneel golf met om de beurt een slag. Het was wat saai zei Thijs. Ik liet Thijs toen zien dat je ook “Speedgolf” kan spelen en dat dit anders gaat.

Het onderdeel “speedgolf” begint van af de start met alle spelers die je gekozen heb, in ons geval gewoon 1 tegen 1. Op het moment dat je de golfbal afslaat moet je zo snel mogelijk naar de bal toe rennen en dat op een echte Mario manier. Je kunt spingen, snel rennen en een soort van Power-up rennen, iedere karakter heeft daarin zijn eigen manier. Zodra je dan weer bij de golfbal bent sla je hem weer net zo lang tot je de golfbal in de put hebt geslagen. Dit maakt golfen echt heel erg leuk, een hele andere manier van spelen en vooral leuk tegen elkaar of met vrienden of familie. In dit onderdeel kun je er ook nog voor kiezen om tegen 1 of 2 tegenstanders te spelen die door de Switch worden bestuurd. Dit maakt het nog chaotischer en vooral nog leuker om het te spelen.

Hierna was Thijs verkocht en werd Mario Golf een regelrechte hit! Elke keer daagde hij mij uit en ik zag ook dat hij snel beter werd, en ook van mij ging winnen. Mario Golf is dus ook goed om door iedereen gespeeld te worden.

Naast “speedgolf” is er nog een leuk onderdeel om samen te spelen, en dat is misschien nog wel chaotischer als je dit samen speelt met 4 personen. Het onderdeel het “vlaggenjacht”. En zoals de naam al doet vermoeden, je moet op zoek naar vlaggen en door te putten verdien jij de vlag. Dit doe je in een Arena waar je dus samen met de anderen zo snel mogelijk 3 vlaggen moet behalen. Maar iedereen kan dus tegelijk op de zelfde put schieten. Degene die hem als eerste put krijgt de vlag en dan is het dus zo snel mogelijk op naar de volgende put om de volgende vlag te behalen. En wat ik al zei, als je dit dus met 4 personen tegelijk speelt is dit een heerlijk chaotische spel. En dan heb je ook nog de “speciale slagen” elk karakter heeft ook weer zijn of haar unieke “speciale slag” Het komt er op neer dat je met een mooi effect de bal slaat naar de put, groot voordeel hierbij is dat de bal direct blijft liggen een niet blijft door stuiteren of rollen. Andere spelers ondervinden ook hinder van een “speciale slag” bij bijvoorbeeld Luigi komt er dan ook ijs op de baan terecht of als Yoshi zijn slag doet veranderen de ballen van de tegenstanders in eieren, hierdoor is de bal niet meer recht te slaan. Ook dit voegt de nodige fun toe aan de game.

Tijdens het spelen van de verschillende speelvelden kun je ook andere weer vrij spelen, hierdoor kun je op meerdere locaties gaan golven. Je speelt deze vrij door iedere keer de 18 holes uit te spelen of door aan het onderdeel “Avontuur” te beginnen.

Het onderdeel “Avontuur” speel je in je eentje. Je start hier je carrière op als golfer. De bedoeling ervan is om uiteindelijk te beste te worden. Je straat vrij simpel, en ook goed voor de beginners, met het oefenen van verschillende slagen dit zodat je bekend raakt met het spel. Tijdens je avontuur wordt je iedere keer weer uitgedaagd om onderdelen vrij te spelen en je moet er dan ook zeker even de tijd voor nemen. Ik heb het een paar keer gespeeld maar merkte dat ik de andere onderdelen, die je samen speelt, leuker vind. Thijs vond dit onderdeel ook minder leuk vooral omdat hij dan niet  samen met mij of een van zijn zusjes kon spelen. Als er overigens niemand is om mee samen te spelen thuis dan kun je deze game ook online spelen met anderen.

Mario Golf Super Rush is een echte aanrader als je samen met vrienden of familie speelt omdat het heel competitief is, een uitdaging om van de andere te winnen. Dus als je feestje met familie een beetje inkakt, pak de Switch erbij en zet deze game aan!

Mario Golf Super Rush is onder andere online verkrijgbaar bij de Nintendo e-shop en bol.com.

Onze week; Mei vakantie! Uitstapjes, ijs en een nachtje hotel
door Doortje 07 mei, 2024