Blog Layout

Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Onze week; Vakantie!

Hoewel zo'n beetje overal de scholen alweer begonnen waren, hadden wij nog een week zomervakantie. En zijn we lekker op vakantie geweest! Met familie hadden we een bungalow geboekt vlakbij Cochem in Duitsland. Het was precies de week met iets minder warm weer, maar daardoor konden we heel veel doen! Naast voetballen, het bungalowpark ontdekken en spelletjes spelen, hebben we heel veel uitstapjes gedaan. Ik laat het je natuurlijk allemaal zien in een nieuw weekoverzicht;

De heenreis begon met... regen! We hadden flink wat buien onderweg (op de terugweg trouwens ook) en het was natuurlijk druk met vakantieverkeer, waardoor we niet helemaal goed door konden rijden. Het stukje van zo'n 3 uur en 45 minuten duurde bijna 6 uur, maar... toen we eenmaal een stuk in Duitsland reden werden we al snel getrakteerd op het mooie uitzicht van de bergen. Een mooie route, ook de kinderen vonden het indrukwekkend. Uiteindelijk kwamen we op het bungalowpark aan. Deze keer hadden we gekozen voor Roompot.. en even eerlijk; het hele park viel nogal tegen. Ze zouden vanaf deze week gaan verbouwen, maar er was helaas al veel dicht. (En dat was niet gemeld, oeps)  De bungalow was prima, maar echt heel erg smerig... dus na een goede schoonmaak sessie kon de vakantie gelukkig beginnen! Al hadden we daar allemaal liever niet mee bezig geweest na onze rit, maar goed... schoonmaken en vakantie vieren.

De eerste vakantiedag wilden de kinderen meteen zwemmen... helemaal prima! Na het zwemmen kwam de rest van de familie aan, want we waren nog niet helemaal compleet.. na een lekkere lunch, bijkletsen en blij zijn om iedereen weer te zien was het tijd om de omgeving te ontdekken. We reden naar Cochem en zagen meteen de mooie burcht bovenop de berg. We maakten een wandeling door het stadje en kwamen middenin het plaatselijke wijnfeest terecht... gezellig!

De tweede vakantiedag bleven we een beetje op het bungalowpark.. de kinderen gingen een t-shirt verven bij de kids club en verder werd er gesprongen op de trampoline, gevoetbald en speelden we met zijn allen het spel weerwolven. Thijs speelt dat vaak op school en heeft het laatst zelf gekocht. Je moet het wel spelen met een grote groep, dus dat kwam goed uit.

De derde vakantiedag begonnen Dustin en ik samen met een wandeling. Vanaf het park liepen we zo het bos in. We liepen eerst de berg af en dat ging prima.. we dachten dat we een rondje konden lopen, maar moesten de berg terug weer op en dat kostte iets meer moeite, haha! Hier lachen we nog, maar we kwamen uiteindelijk vrij uitgeput weer in de bungalow aan...

Daarna was het tijd voor een potje midgetgolf. Met een grote groep duurt dat wel even, maar ik werd tweede en dat gebeurt niet vaak, dus ik was enthousiast ;) Daarna gingen de kinderen weer de trampoline op en reden wij naar het dorp om wat boodschappen te doen. We sloten de dag af met een stapel pannenkoeken...

De vierde vakantiedag besloten we naar een dierenpark / pretpark te gaan. Het had hele goede reviews en daar was zeker niets aan gelogen. Veel leuke dieren om te bewonderen en heel veel attracties. Natuurlijk gingen wij ook mee in de verschillende attracties ;)

Toen de kinderen de achtbaan hadden ontdekt, zagen we ze bijna niet meer terug... het was vooral 's ochtends nog erg rustig, dus ze konden achter elkaar. Wij gingen ook een keer mee, maar hadden het toen wel gezien. De kinderen zijn wel 25 keer in de achtbaan geweest, haha!

En hoewel het niet echt lekker warm was, moesten we de wildwaterbaan natuurlijk ook uitproberen! Uiteindelijk wilde alleen mijn vader mee, dus we zaten hier samen in. Daarna waren we kleddernat, maar dat droogde gelukkig ook wel weer...

Aan het eind van de dag brachten we een bezoekje aan de (roof)vogel show. Echt spectaculair en mooi om te zien! We konden de verschillende vogels van heel dichtbij bekijken, prachtig! Daarna werden er nog wat attracties gedaan en vertrokken we pas toen het park bijna dicht ging...

Hoewel we allemaal als een blok in slaap vielen, waren we de volgende dag nog goed moe... het was een flink vermoeiende dag, haha! We sliepen uit, deden lekker rustig aan en aan het eind van de middag boekten we een rondvaart op de Moezel. We konden lekker zitten en leerden wat over de omgeving. Daarna deden we nog een korte wandeling en gingen we weer op tijd naar bed!

En zo waren we alweer bij de laatste vakantiedag, wat vliegt dat dan allemaal snel voorbij! We besloten om de burcht in Cochem te bezoeken. We gingen te voet naar boven en dat was best een flinke klim... maar dan heb je ook een prachtig uitzicht!

We besloten om een rondleiding te boeken, zodat we de burcht van binnen konden bekijken. We twijfelden nog even of de kinderen het wel leuk zouden vinden, maar ze waren erg enthousiast. Onze Duitse gids vertelde het ook leuk en ze konden het best prima volgen. Ook vanuit de burcht was er een mooi uitzicht.

Er was van alles te zien. Van een mooie eetzaal met een prachtig plafond, tot een jachtzaal en de ridderzaal. Deze harnassen vonden de kinderen ook mega interessant.

Na de rondleiding aten we in het restaurant bij de burcht. Daarna wandelden we weer naar beneden en namen we nog een toetje in een ijssalon. Daarna was het alweer tijd om wat spullen in de pakken en na een nacht goed slapen reden we terug naar huis.

Onderweg hadden we weer flink wat regen! Maar uiteindelijk kwamen we thuis. De wasmachine ging aan... we dompelden ons meteen weer onder in honkbal, omdat Thijs maar liefst 2 wedstrijden te spelen had en vandaag gaan de kinderen alweer naar school. Die 6 weken vakantie zijn weer voorbij gevlogen en we hebben genoten! Nu is het tijd voor groep 8 en groep 5, spannend weer! Maak er een hele mooie week van allemaal!

Onze week; Mei vakantie! Uitstapjes, ijs en een nachtje hotel
door Doortje 07 mei, 2024
Een nieuw weekoverzicht, Kijk je mee?!
Recept; Aardbeien smoothie
door Doortje 04 mei, 2024
Vandaag delen we het makkelijke recept voor deze heerlijke aardbeien smoothie!
Op deze vaste lasten kun je meteen besparen
door Doortje 02 mei, 2024
Besparen op je vaste lasten, van verzekeringen tot mobiele telefonie. Besparen kan altijd
door Doortje 30 apr., 2024
Onze week; Heel veel lekker eten, karate en de vrijmarkt
Recept; S'mores chocolaatjes
door Doortje 27 apr., 2024
Een heerlijk nieuw recept voor de s'mores liefhebbers! Zoet en krokant...
Zo stel je een comfortabele outfit samen
door Doortje 26 apr., 2024
Een fijne en prachtige outfit, hoe stel je die samen? Wij geven tips! (gesponsord artikel)
Besparen / minimaliseren? Deze 10 dingen koop ik niet meer
door Doortje 25 apr., 2024
Wat levert besparen en minimaliseren eigenlijk op? Ik koop vooral bewuster... en vandaag vertel ik je over de dingen die ik niet meer koop.
Onze week; Lekker voorlezen, een beetje zon en naar het tuincentrum
door Doortje 23 apr., 2024
Een nieuw weekoverzicht! Kijk je mee?
Recept; Makkelijke knoflook flatbreads
door Doortje 20 apr., 2024
Vandaag delen we het recept voor deze heerlijke en makkelijke knoflook flatbreads!
10 x makkelijk besparen op de boodschappen
door Doortje 18 apr., 2024
Makkelijk besparen op je boodschappen, dat gaat lukken met deze 10 tips!