Doortjes Blog
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Onze week: Een dag naar de Maasvlakte,

onze trouwdag en vaderdag

Vandaag heb ik weer een nieuw weekoverzicht voor je online staan. Vorige week maakte ik heel veel foto's! Ik ging een dag met mijn vader naar de Maasvlakte, we vierden onze trouwdag en waren alweer 12 jaar getrouwd en in het weekend was het natuurlijk vaderdag! Een week vol leuke dagen en heel veel foto's, kijk maar mee!

Maandag en dinsdag was Dustin al vroeg de deur uit, hij ging allebei de dagen naar leveranciers met zijn werk en was vroeg weg en laat thuis. Ik bracht de meiden naar school en tussen de middag werden de rolschaatsen weer eens aangedaan. Een vriendinnetje at gezellig een broodje mee en voor we het wisten moesten ze snel weer naar school.

Maandagavond konden we samen nog net even de laatste zon meepakken... (wisten wij veel hoe zonnig het nog zou worden de dagen daarna, haha) Ik zette 's avonds ook het weekoverzicht weer online.

Dinsdag ging ik weer verder aan de slag. Onder andere met het artikel over onze boodschappen.

Na school gingen we nog even naar het winkelcentrum, de meiden wilden nog iets kopen voor vaderdag. Bij de Action zagen we weer genoeg oranje spullen voor het wk.

Sofie kocht van haar zakgeld ook nog iets leuks: Het lijkt op kip, maar is chocolade! Leuk om een keer te proberen. Het was overigens niet heel erg lekker... maar ja. Thijs at het uiteindelijk op.

Woensdag ging ik samen met mijn vader op pad. Wij geven voor verjaardagen of andere feestdagen graag een uitje... een lunch of een activiteit cadeau. Samen herinneringen maken, dat is leuk! Dit was nog voor zijn verjaardag. Hij wilde graag naar de Maasvlakte, dus we reden die kant op. Het is bij ons niet naast de deur, dus we begonnen na aankomst eerst met een lekkere lunch.

We bezochten Portlantis, Een belevingscentrum over de Maasvlakte en de Rotterdamse haven. Vanaf het panoramadak had je een mooi uitzicht, het was helaas wel wat bewolkt.

Er was genoeg te zien en te doen, ook heel interactief. Na een middag rondlopen hadden we heel veel geleerd over het verleden en de toekomst van de Rotterdamse haven, leuk hoor! Ik vond het een aanrader, ook voor kinderen was er veel te doen, mochten we nog eens in de buurt zijn...

Halverwege de middag liepen we naar een rondvaartboot, waar we nog een rondvaart mee gingen doen..

We zagen enorme containerschepen met wel 24.000 containers erop en zelfs het grootste schip ter wereld, met 500 man bemanning en helemaal klaar om booreilanden te ontmantelen. Zoals je ziet begon de rondvaart bewolkt en kwam daarna de zon lekker door. Er werd enorm veel verteld, we hadden een enthousiaste host en dat was erg leuk.

Aan het eind van de middag reden we weer terug naar huis, maar zoals verwacht stond er redelijk veel file. Daarom besloten we onderweg lekker te eten, boven de snelweg, leuk! We kwamen 's avonds weer thuis na een hele leuke dag!

Donderdag begon het alweer lekker warm te worden, dus deze handventilatoren mochten ook weer opgezocht worden. De meiden namen ze allebei mee naar school. Thijs had een sportdag en dat duurde gelukkig niet de hele dag...

We deden nog boodschappen op de fiets en 's avonds hadden we alvast een gezellig etentje voor onze trouwdag. We bakten lekker pizza's op de bbq!

En als toetje hadden we lekker taart, zo lekker! Red velvet taart en citroen merengue... we namen een stukje van allebei en ze waren heerlijk!

Vrijdag was dan echt onze trouwdag. De dag begon met lieve kaartjes en cadeautjes. We zijn gewoon alweer 12 jaar getrouwd, de tijd vliegt voorbij <3

En we kregen wat cadeautjes van de kinderen, super lief! Daarna moest Dustin wel gewoon gaan werken en Thijs ging die dag op schoolreis. Het was enorm warm, wat best gek was, want in die 12 jaar is het op onze trouwdag nooit heel warm geweest. Op onze trouwdag was het zelfs maar zo'n 16 graden, bewolkt met af en toe miezerregen, haha! Deze dag zette ik ook een leuke samenwerking online: hoe houd je overzicht in een drukke week?

's avonds kwam Dustin nog thuis met een bos bloemen. Met gerbera's! Mijn lievelingsbloemen die ik ook in mijn trouwboeket had! Op Dustin zijn werk was het 38 graden geworden, dus hij moest thuis even afkoelen, ook Thijs had de hele dag in de zon gelopen en samen zaten ze een tijd voor de ventilator ;) De meiden kregen hun rapport mee, dus die moesten we ook even uitgebreid bekijken...

En we weten allemaal wel hoe het weer vrijdagavond tekeer ging! Het onweerde hier enorm en we lagen allemaal wakker. Rond 01.10u heb ik nog even gekeken of het nou bijna voorbij was. We kregen hier zelfs een noodmelding. Het was een onrustige nacht... pfff!

Zaterdag deden we verder rustig aan. Dustin moest werken en Thijs had een wedstrijd, maar hij voelde zich na een dag in de volle zon niet heel lekker, dus hij is thuis gebleven. Wij begonnen de dag alvast met watermeloen... En er kwam een artikel online over 5 budgetvriendelijke maaltijden, handig!

En als lunch onder andere lekkere Griekse salade...

In de middag hebben we nog lekker gefietst, we hebben ijsjes gehaald, want de vriezer ging wel snel leeg en daarna lekker in de tuin met water gespeeld en afgekoeld. Na het eten hebben we natuurlijk het WK gekeken, dat was een leuke wedstrijd!

En zo was het zondag en vaderdag! Wij begonnen de dag met cadeautjes, die ik niet eens heb gefotografeerd.. oeps! Dustin kreeg onder andere een airfryer (wilde hij graag, haha), natuurlijk mooie knutsels, parfum, 0.0 biertjes etc. Daarna was het tijd voor een lekker ontbijtje.

De rest van de dag heb ik boodschappen gedaan met Sofie, Dustin en ik zijn in de middag bezig geweest met offertes voor onze nieuwe kozijnen en daarna kwamen opa en oma gezellig bbqen! Oma had als toetje 2 schalen tiramisu gemaakt.. Deze met het originele recept en nog 1 met aardbeien voor de kinderen. Zo sloten wij de week weer gezellig af!


De komende week is erg druk, het zijn echt de laatste drukke weken voor de zomervakantie. We hebben rapportgesprekken voor de meiden en daarna gaan ze deze week ook nog op kamp (dit jaar ook in groep 7, ze hebben geluk!), Dustin is nog een paar dagen weg voor zijn werk naar het buitenland, Thijs heeft zijn laatste lessen en nog een wedstrijd in het weekend en het wordt (zoals het er nu uitziet) mega warm! We gaan het allemaal meemaken... fijne week allemaal, zorg voor genoeg verkoeling en drink genoeg water....

Bespaar tijd en geld met deze 5 gezinsmaaltijden waarbij je één keer kookt en er twee dagen van eet.
door Doortje 19 juni 2026
Bespaar tijd en geld met deze 5 gezinsmaaltijden waarbij je één keer kookt en er twee dagen van eet. Van pasta tot rijst en ovenschotel.
Wéér een drukke week? Zo houd je overzicht!
door Doortje 19 juni 2026
Wéér een drukke week? Zo houd je overzicht! (Gesponsord artikel)
Onze boodschappen bij Lidl: € 55,63
door Doortje 17 juni 2026
Onze boodschappen bij Lidl: € 55,63
Avondeten voor 4 personen voor een tientje? Deze romige ovenpasta is heerlijk en goedkoop
door Doortje 12 juni 2026
Maak een heerlijke en vullende ovenpasta voor 4 personen voor minder dan €10
Hoe groot moet je buffer zijn in Nederland? (+ praktische rekentips)
door Doortje 10 juni 2026
Hoe groot moet je financiële buffer zijn in Nederland? Ontdek hoeveel spaargeld je nodig hebt en krijg praktische tips om je noodfonds op te bouwen en te behouden.
Onze week: Een lekker ontbijtje, naar de dokter, rust en fruit uit eigen tuin
door Doortje 8 juni 2026
Onze week: Een lekker ontbijtje, naar de dokter, rust en fruit uit eigen tuin
Wat geven wij uit in 1 week als gezin van 5?
door Doortje 5 juni 2026
Wat geven wij uit in 1 week als gezin van 5?
Hoe je €12.000 per jaar kunt sparen (zonder extreem zuinig te leven)
door Doortje 3 juni 2026
Hoe je €12.000 per jaar kunt sparen (zonder extreem zuinig te leven)
Onze week: Terug naar huis, Italiaanse souvenirs, bioscoop en bbq
door Doortje 1 juni 2026
Onze week: Terug naar huis, Italiaanse souvenirs, bioscoop en bbq