5 x gezonde en lekkere snacks!

 

Nu het zonnetje weer begint te schijnen (ein-de-lijk!) worden we er ons er ook van bewust dat de zomer helemaal niet zo lang meer duurt. Over 3 maanden is het al zomervakantie, kun je nagaan! 


In de zomer komt de zomerkleding ook weer tevoorschijn en na een winter vol stampotten, erwtensoep en een Pasen vol paaseitjes, kan het passen van je zomerkleding iets tegenvallen. Maar niet getreurd... een crashdieet is natuurlijk niet nodig. En je kunt gewoon nog genieten van tussendoortjes of snacks, want ik verzamelde er 5 die helemaal niet ongezond zijn en ze zijn nog lekker ook ;) 


1. Zomerfruit en snoepgroenten! 

Tja, dit is natuurlijk wel een inkoppertje. Wil je de komende tijd nog wat kilo's kwijt, kies dan voor fruit als tussendoortje. Fruit bevat ook wat suiker, maar vooral ook vezels die voor een vol gevoel zorgen. Daarnaast krijgen we weer steeds meer keuze in fruit. Het zomerfruit komt eraan, dus het is tijd voor meloenen, ananas, frambozen en aardbeien, heerlijk! 


Daarnaast zijn snoepgroenten natuurlijk ook altijd een ideaal tussendoortje. Een stuk verfrissende komkommer of snoeptomaatjes. Zo kom je ook gemakkelijk aan je 250 gram groenten per dag. 


Kies vooral voor wat verschillende soorten. Zo krijg je meteen je vitamines binnen. En zorg ervoor dat je ze leuk presenteert. Dat eet toch wat gezelliger! 



2. Rijstwafels met beleg!

Rijstwafels bevatten vaak een beetje zout en ik hoor vaak dat veel mensen ze niet genoeg vinden vullen, maar met het juiste beleg is dat een stuk makkelijker. Kies voor een gekookt ei, plakjes avocado, hummus of bijvoorbeeld pindakaas.


3. Yoghurt of kwark!

We zien een bakje yoghurt of kwark vaak als echte maaltijd, bijvoorbeeld als ontbijt. Maar je kunt dit ook prima als tussendoortje eten. Voeg wat fruit, nootjes of granola toe en dan zit je wel even vol!


4. Olijven of augurken!

De laatste tijd staan er hier altijd potjes olijven en augurken in de kast. De kinderen vinden ze ook heerlijk en wij zetten ze vaak als snack neer. Of ik maak een groot bord met allerlei fruit, groenten en dus olijfjes en augurken. Om de augurken kun je nog een plakje ham of kipfilet rollen en dan heb je een lekkere snack. Ze bevatten wel wat zout, maar als je niet iedere dag een hele pot leeg eet, dan valt dat reuze mee ;) 



5. Nootjes of gedroogd fruit

Een heerlijk gezond tussendoortje is bijvoorbeeld ook een handje nootjes. En let op; Echt een handje is genoeg. Noten bevatten namelijk wel veel vet en daar moet je mee oppassen als je gezond bezig wilt zijn. Een handje is prima en je kunt het combineren met gedroogd fruit, zoals rozijntjes of abrikozen. Het eet makkelijk weg en is ideaal om mee te nemen voor onderweg! 


Naast de gezonde tussendoortjes kun je natuurlijk nog veel meer doen om straks in de zomer strak in je vel te zitten. Pak lekker veel de fiets of ga wandelen. Kies ook voor je andere maaltijden de komende tijd de gezondere keuzes. Maak veel soepjes, kies voor mager beleg op brood en voor je het weer zijn die winterkilo's ook weer verdwenen. :) 


Wil jij voor de zomer nog wat kilo's kwijt? Begin dan met Weight Watchers! Een makkelijke en gezonde methode om af te vallen. 

















Reacties

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Vul deze captcha in
Dit is een verplicht veld
Nieuwste artikelen;



Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. 

Ik ben Doortje en ik ben 30 jaar, Moeder van Thijs (2012) en onze tweeling Sara & Sofie (2015) 

Elke dag publiceer ik een artikel om 6u over mijn leven, gezonder leven, het moederschap, huishouden, recepten, bewust leven, de financiën en nog veel meer. 

Daarnaast vind je hier regelmatig plogs & vlogs.

Lees en kijk gezellig mee, je bent van harte welkom! 

Instagram
Bekijk ook onze YouTube video's!
Follow